SijoittajaPRO Corporate Financen uusi seed-vaiheen sijoitusyhtiö, Korpun Siemen, on yhdessä kanssasijoittajiensa kanssa sijoittanut 1,2 miljoonaa euroa Upsy Companyyn. Mukanamme sijoituksessa ovat Gorilla Capital, Business Finland sekä yksityisiä sijoittajia.
Upsy Company Oy on Helsingissä päämajaansa pitävä startup, joka keskittyy tekemään verkkokauppavierailijoista ostajia. Upsyn Shopping Helper on koneoppimista hyödyntävä verkkokaupan ostoavustaja, joka parantaa verkkokaupan konversiota ja kasvattaa vierailijan keskiarvoista ostosta. Upsy toimii samoin kuten kivijalkakaupan ihmismyyjä, tehden verkkokaupan vierailijoista myös ostajia.
Rahoitus mahdollistaa asiakastutkimuksen ja asiakaslähtöisen jatkokehityksen
Seuraavan vuoden aikana Upsy vahvistaa tuotettaan sekä hakee markkinaosuuksia Suomen lisäksi kansainvälisiltä markkinoilta. Saatu rahoitus käytetään asiakastutkimukseen, tuotteen asiakaslähtöiseen jatkokehitykseen sekä tuotteen teknologisen kilpailukyvyn parantamiseen. Sijoitusta käytetään myös koemarkkinointiin ja laajentumiseen uusille markkinoille.
Kustannustehokkuutta pienille ja keskisuurille verkkokaupoille
Verkkokauppojen haasteena ovat globaalisti kiristynyt kilpailu sekä asiakashankinnan kustannusten nousu. On tavallista, että sadasta verkkokauppaan astuvasta asiakkaasta vain kaksi päätyy ostamaan tuotteita. Ostamisen esteenä on usein se, että oikeaa tuotetta ei heti löydy tai asiakas ei saa osuvia suosituksia vaihtoehdoiksi. Jos vielä vastaus johonkin yleiseen kysymykseen jää uupumaan, ostoskori usein hylätään. Isommille verkkokaupoille on tarjolla tuotesuosittelukoneita sekä chatteja ja botteja asiakaspalveluun. Näiden kanavien rakentaminen on liian kallis tehtävä pienille ja keskisuurille verkkokauppiaille. Upsy tuo uuden, kustanustehokkaan tavan palvella asiakkaita myös tässä kategoriassa.
Upsy kommunikoi kuin ihminen
Verkkokaupan konversion ja asiakkaan keskiostoksen kasvattamiseen Upsy pyrkii koneoppimista ja NLP:tä hyödyntäen. Ostoavustin toimii samoin kuten ihmismyyjä. Upsyn salaisuus piilee uniikissa tavassa toimia, se kommunikoi verkkokaupan asiakkaan kanssa kuten ihminenkin tekisi. Se auttaa löytämään oikean tuotteen, tarjoaa vaihtoehtoja ja lisäostoja sekä vastaa yleisimpiin tuote- ja palvelukysymyksiin. Upsy onkin jo todistanut tuottavansa verkkokaupoille merkittävää lisämyyntiä.
Globaali markkinajohtaja
Upsyn tavoitteena on olla pienissä ja keskisuurissa verkkokaupoissa globaali markkinajohtaja ostoavustinten kategoriassa. Yrityksellä on jo vahva asiakaspohja Suomessa ja nyt tähtäin on maailmalla. Upsyn asiakkaita ovat muiden muassa Kaalimato, Leso, Suojakalvotukku, Fotonordic, Sotka, Asko ja iso joukko muita kotimaisia SME- verkkokauppoja.
Kiinnostuitko?
Tarvitseeko yrityksesi rahoitusta? Ota yhteyttä henri.palomaki@sijoittajapro.fi, niin keskustellaan lisää! Voit myös suoraan täyttää lyhyen lainahakemuksemme, niin olemme teihin yhteydessä!