1,2 miljoonaa euroa siivittää Upsy Companyn jatkokehitystä

Upsy company

SijoittajaPRO Corporate Financen uusi seed-vaiheen sijoitusyhtiö, Korpun Siemen, on yhdessä kanssasijoittajiensa kanssa sijoittanut 1,2 miljoonaa euroa Upsy Companyyn. Mukanamme sijoituksessa ovat Gorilla Capital, Business Finland sekä yksityisiä sijoittajia.

Upsy Company Oy on Helsingissä päämajaansa pitävä startup, joka keskittyy tekemään verkkokauppavierailijoista ostajia. Upsyn Shopping Helper on koneoppimista hyödyntävä verkkokaupan ostoavustaja, joka parantaa verkkokaupan konversiota ja kasvattaa vierailijan keskiarvoista ostosta. Upsy toimii samoin kuten kivijalkakaupan ihmismyyjä, tehden verkkokaupan vierailijoista myös ostajia.

Rahoitus mahdollistaa asiakastutkimuksen ja asiakaslähtöisen jatkokehityksen

Seuraavan vuoden aikana Upsy vahvistaa tuotettaan sekä hakee markkinaosuuksia Suomen lisäksi kansainvälisiltä markkinoilta. Saatu rahoitus käytetään asiakastutkimukseen, tuotteen asiakaslähtöiseen jatkokehitykseen sekä tuotteen teknologisen kilpailukyvyn parantamiseen. Sijoitusta käytetään myös koemarkkinointiin ja laajentumiseen uusille markkinoille.

Kustannustehokkuutta pienille ja keskisuurille verkkokaupoille

Verkkokauppojen haasteena ovat globaalisti kiristynyt kilpailu sekä asiakashankinnan kustannusten nousu. On tavallista, että sadasta verkkokauppaan astuvasta asiakkaasta vain kaksi päätyy ostamaan tuotteita. Ostamisen esteenä on usein se, että oikeaa tuotetta ei heti löydy tai asiakas ei saa osuvia suosituksia vaihtoehdoiksi. Jos vielä vastaus johonkin yleiseen kysymykseen jää uupumaan, ostoskori usein hylätään. Isommille verkkokaupoille on tarjolla tuotesuosittelukoneita sekä chatteja ja botteja asiakaspalveluun. Näiden kanavien rakentaminen on liian kallis tehtävä pienille ja keskisuurille verkkokauppiaille. Upsy tuo uuden, kustanustehokkaan tavan palvella asiakkaita myös tässä kategoriassa.

Upsy kommunikoi kuin ihminen

Verkkokaupan konversion ja asiakkaan keskiostoksen kasvattamiseen Upsy pyrkii koneoppimista ja NLP:tä hyödyntäen. Ostoavustin toimii samoin kuten ihmismyyjä. Upsyn salaisuus piilee uniikissa tavassa toimia, se kommunikoi verkkokaupan asiakkaan kanssa kuten ihminenkin tekisi. Se auttaa löytämään oikean tuotteen, tarjoaa vaihtoehtoja ja lisäostoja sekä vastaa yleisimpiin tuote- ja palvelukysymyksiin. Upsy onkin jo todistanut tuottavansa verkkokaupoille merkittävää lisämyyntiä.

Globaali markkinajohtaja

Upsyn tavoitteena on olla pienissä ja keskisuurissa verkkokaupoissa globaali markkinajohtaja ostoavustinten kategoriassa. Yrityksellä on jo vahva asiakaspohja Suomessa ja nyt tähtäin on maailmalla. Upsyn asiakkaita ovat muiden muassa Kaalimato, Leso, Suojakalvotukku, Fotonordic, Sotka, Asko ja iso joukko muita kotimaisia SME- verkkokauppoja.

Kiinnostuitko?

Tarvitseeko yrityksesi rahoitusta? Ota yhteyttä henri.palomaki@sijoittajapro.fi, niin keskustellaan lisää! Voit myös suoraan täyttää lyhyen lainahakemuksemme, niin olemme teihin yhteydessä!

ANALYSOIMME KOHTEET JA TOIMIMME KANSSASIJOITTAJINA

SijoittajaPRO Corporate Finance analysoi ja arvio kuukausittain kymmeniä suoria sijoituskohteita ja esittelee parhaimmat mahdollisuudet sijoittajille. Pääset sijoittajana mukaan aikaisen vaiheen yhtiöihin yhdessä ammattisijoittajien kanssa, kustannustehokkaasti ja hajautetusti

yrityslainan korko

Miten yrityslainan korko määräytyy?

Yrityslainan korko ja sen määräytyminen on yksi yritysrahoituksen perinteisistä ikuisuuskysymyksistä ja aihe nousee nykyisessä taloustilanteessa entistä aktiivisemmin esille. Tässä artikkelissa tarkoituksemme on käydä läpi yrityslainan

Lue lisää
yrityslainaraportti

Yrityslainaraportti Q1/2022

Hyvät sijoittajat, tässä vuoden 2022 ensimmäinen yrityslainaraportti! Ensimmäisellä vuosineljänneksellä kehitys jatkui erinomaisena, viime vuoden vahvaa kysyntää seuraten. Vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla sijoitimme yrityslainoihin yhteensä 4,0

Lue lisää